Chirurgia stomatologiczna i implanty

dentysta i pacjentChirurgia stomatologiczna wykorzystywana jest wówczas, gdy należy usunąć ząb lub wykonać inny zabieg chirurgiczny w obrębie jamy ustnej, aby utrzymać stan równowagi biologicznej. Jest to dziedzina wymagająca najwyższej precyzji i znajomości różnych technik, ważne jest zatem, aby przeprowadzał go doświadczony lekarz. Doktor Jacek Górski profesjonalnie wykonuje różne zabiegi chirurgiczne, począwszy od prostych ekstrakcji zębów zniszczonych lub zatrzymanych ósemek, aż po zabiegi wszczepienia implantu oraz pokrycia odsłoniętego korzenia. Każdorazowo, przed przystąpieniem do działania przeprowadzany jest szczegółowy wywiad. W razie konieczności wykonywane są dodatkowo zdjęcia CBCT do PANORAMICZNEGO I RVG.. Wszystkie zabiegi odbywają się w pełnym znieczuleniu, bez bólu i niepotrzebnego stresu.

Implanty

Braki w uzębieniu nie tylko rujnują pewność siebie, ale też utrudniają normalne codzienne funkcjonowanie, jak jedzenie czy wyraźne mówienie. Mogą też wpływać na pozostałe zęby, powodując ich przesuwanie się lub chwianie. Łatwo można temu zapobiec, wszczepiając implanty w miejsca brakujących zębów. Jest to doskonałe rozwiązanie zarówno dla osób, w których występują pojedyncze braki zębowe, jak i dla tych borykających się z całkowitym bezzębiem.

Implant jest najnowocześniejszym i najbardziej naturalnym rozwiązaniem. Składa się z niewielkiej, najczęściej tytanowej śruby, która po wszczepieniu w kość szczęki pełni funkcję korzenia zęba. Do niej mocowana jest korona porcelanowa lub cyrkonowa, dopasowana odcieniem do barwy naturalnych zębów.

Rodzaje implantów zębowych możemy podzielić ze względu na materiał, z jakiego są wykonane. Najczęściej do ich wytworzenia używa się tytanu bądź cyrkonu. Implanty tytanowe są wyjątkowo wytrzymałe i są w stanie sprostać nawet silnym obciążeniom. Zaletą tych ceramicznych zbudowanych z cyrkonu jest to, że ich kolor jest bardziej zbliżony do naturalnej barwy tkanki, więc w przypadku obniżenia linii dziąsła nadal pozostają niewidoczne. Zarówno jeden, jak i drugi materiał bardzo dobrze łączy się z kością i tkankami.

Implantacja natychmiastowa

Zabieg implantacji